اولین همایش بازسازی قطعات توربین گازی

همانطور که مستحضر هستید حدود 40 درصد از ظرفیت تولید برق کشور توسط توربین V 94.2 تولید می شود. از طرفی حدود 40 درصد از نیروگاه های کشور دارای عمر نزدیک به 20 سال هستند که موضوع تعمیرات و نگهداری در این نیروگاه ها حایز اهمیت است .
از مهمترین و گران قیمت ترین قطعات مورد نیاز در تعمیرات و نگهداری توربین های گازی قطعات مسیر گاز داغ هستند که به دلیل افزایش قیمت ارز و افزایش جهانی قیمت عناصر آلیاژی توجه به بهره وری و تعمیرات این قطعات بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است .
ارتقاء دانش فنی شرکت های دانش بنیان با بکار گیری تجهیزات روز دنیا توانسته جهت بازسازی هرچه بهتر این قطعات که معمولا از سوپر آلیاژهای پایه کبالت و نیکل هستند ، ظرفیتهای جدیدی را ایجاد نماید و منجر به افزایش عمر قطعات و کاهش هزینه های استهلاک توربین گازی شود .
این صرفه جویی که ناشی از بکار گیری دانش فنی و اعتماد به شرکتهای دانش بنیان ایجاد شده است توانسته جهت صرفه جویی ارزی در این حوزه تا 20 میلیون یورو ظرفیت سازی کند .
نظر به ماموریت شرکت فن آوری پایا مواد و نزدیک به دو دهه تجربه و دانش این شرکت به عنوان یک شرکت دانش بنیان در حوزه قطعات با جنس سوپر آلیاژ؛ مفتخر به برگزاری همایشی با موضوع (بررسی عیوب رایج و بازسازی اینر کیسینگ و میکسینگ چمبر توربین گازی به همراه کارگاه آموزشی ) هستیم . این همایش با هدف به اشتراک گذاری و هم افزایی دانش کسب شده در حوزه بازسازی قطعات اینرکیسینگ و میکسینگ چمبر در تاریخ 24 آذرماه برگزار می شود .
این همایش از ساعت 9 الی 17 در هتل اسپیناس پالاس برگزار می شود که مدعوین این همایش از مالکان ، مدیران و بهره برداران 30 نیروگاه کشور هستند که تقریبا 60 درصد از ظرفیت تولید برق کشور را مدیریت و یا بهره برداری می نمایند .
حامیان معنوی این همایش عبارتند از صندوق نو آوری و شکوفایی ، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ، شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران ، شرکت تولید نیروی برق خراسان و مدیریت تولید برق مشهد هستند .

در حاشیه این همایش و به مناسبت هفته پژوهش دو تفاهم نامه پژوهشی با موضوع (( طرح پژوهشی تدوین تکنولوژی و ساخت قطعات توربین گازی)) و تفاهم نامه پژوهشی با موضوع (( بازسازی و جوان سازی پره های توربین گازی از طریق فرآیند پرس ایزو استاتیک گرم )) انعقاد می گردد .
این رویداد اولین همایش با موضوع تخصصی بازسازی قطعات توربین گازی است که می تواند در راستای منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید داخل مورد توجه مسئولین ، مراکز علمی و پژوهشی و شرکتهای دانش بنیان قرار گیرد تا بتوانیم با کمک یکدیگر بیش از پیش شاهد رشدو شکوفایی میهن عزیزمان شویم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *